Cookie Consent by Free Privacy Policy website
Navigační lišta REGISTRACENavigační lišta TABLONavigační lišta STATISTIKANavigační lišta SOUTĚŽENavigační lišta POMOZTENavigační lišta REKLAMANavigační lišta KONTAKTNavigační lišta
Navigační lišta
Horní lišta bez menu
Logo Zpovědnice
Online zpověď Návštěvní kniha Nová zpověď Časté dotazy
Dolní lišta Dolní lišta Dolní lišta
Nabídka voleb Dolní lišta voleb
Diskuze č.445039, vloženo 24.03.2010 19:19:15 Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Škola od OSMI hodin - to je špatně!!
Četla jsem dnes článek, že vědci ve Velké Británii experimentují s posouváním začátku vyučování a zkoumají, jaký to bude mít dopad např. na abcenci či výkon žáků /studentů.
Zkoušeli posunout začátek vyučování (v Británii už tak začíná škola o hodinu později než u nás) na desátou hodinu. A zjistili, že je to pro studenty více než prospěšné. Za prvé se výrazně zlepšila docházka na ranní hodiny (a to i u chronickýcj "absentérů") a zlepšilo se soustředění studentů v první hodině, neboť údajně je toto pozdnější zatížení organismu daleko vhodnější pro děti a dospívající, neboť daleko více respektuje tzv. biologické hodiny.

Z tohoto pohledu se jeví začátek vyučování v osm hodin na českých školách jako vrcholně nevhodný a to i dle mnoha vědců přímo v ČR. Dětský organismus není dle nich ještě nastartovaný a tato časná ranní hodina je v rozporu s biologickými hodinami (např. v zimě vstávání za tmy).

Dle mě je přesto velice málo pravděpodobné, že by se pozdní začátek vyučování prosadil i u nás, neboť hlavním cílem českých učitelů (hlavně na ZŠ) a lidí obecně, být doma co nejdříve a začínat tedy práci co nejčasnějí ráno. Je to takový obecný rys Čechů, řekla bych (já sama tento rys postrádám), který mě osobně dost čílí.

Takže otázka zní:
A) Co si o tomto myslíte?

B) Uvítali byste (i třeba v dobách Vaší školní docházky) posun vyučování na devátou nebo dokonce na desátou hodinu?

Mé odpovědi:
A) Věřím v tomto výzkumům a také mi osmá hodina připadá příliš časná, já sama mám s tímto dost velký problém - vstávání apod...mám-li vstávat později (třeba o hodinu), mám problém daleko menší.

B) Já bych to uvítala (i jako učitel) všemi deseti, klidně i od 10 hod. Nicméně an SŠ by byla praktičtější devátá hodina vzhledem k většímu počtu hodin celkově.

Takže co si myslíte Vy?
 kikiwhite Žena35 Kategorie  VYMAZAT

Zaslaná rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš, aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj si ji ZDE !
 
31.03.2010 19:23:02
Verim a uvital bych to. Horsi by to bylo v zime, zda by meli chodit za tmy ze skoly.
 overburn Muž33 Kategorie
25.03.2010 19:51:46
Život by byl hned jednodušší, o tolik různých napomenutí za pozdní příchody méně. Za těch 13 let, co jsem vstávala na 8, jsem s tím bojovala každý den, pětkrát do týdne. Je jedno, jestli jdu spát v devět nebo o půlnoci, pokud musím vstávat brzy, jsem prostě unavená. Zhruba do 10 v podstatě nepoužitelná. Když se mi tedy vstát podaří.

Největší dílo byla jedna letní brigáda, kde jsem musela chodit na 6. To jsem pak sice byla v půl třetí doma, ale zbytek dne jsem buď byla zcela vyšťavená, nebo jsem to rovnou vzdala a zbytek dne prospala.
 Jituzka Žena Kategorie
25.03.2010 18:19:22
ilustrace: Podle čeho jsi poznala, že jsem hloupej? Co jsem na tom příspěvku nepochopil?
 zacek
25.03.2010 18:06:30
zacek: ty jsi opravdu hloupej, nikdo nikoho nikam nezařadil a já myslim,že normální člověk její příspěvek snad pochopí. Ty se o to opravdu nesnaž.
Smajlík  ilustrace Žena33 Kategorie
25.03.2010 17:59:12
Jusik: Tak to máš taky jednoduchý. Definuješ si lepší společnost a následně se do ní hned s ilustrací zařadíš. Pěkné. Je večeře důvod k tomu, aby se děti učily zbytečnosti?

Takže otázky současnosti se nedají posoudit logikou?
 zacek
25.03.2010 17:52:39
Jusik:
Smajlík  ilustrace Žena33 Kategorie
25.03.2010 17:48:14
Dějepis prakticky stejně jako klasická literatura, poezie atd. k ničemu není... ale v lepší společnosti se bez těchto znalostí neobejdeš... U nás v rodině se na denním pořádku probírá u večeře politika a dějepis... je to taky náplní rozhovoru kdykoli se sejde ta naše velká rodina na nějakou oslavu. (tím myslím svoji ruskou část rodiny... tam u nás není nikdo bez vysokého vzdělání, krom těch co vejšku právě studují.)

Člověk, který neví základy dějin je prostě nevzdělaný a pak se ke spoustě otázek i ze současnosti nemůže vyjádřit.
 Jusik Žena26 Kategorie
25.03.2010 16:27:52
ilustrace: Alespoň si to dokážeš obhájit sama pro sebe, ale jinak je to nesmysl.
 zacek
25.03.2010 16:24:32
1. Naprosto souhlasím.. V zimě je to něco šílenýho.. Navíc pro dojíždfějící, ti vstávaj kolikrát i kolem pátý..

2. Problém by byl na středních školách.. Nedovedu si představit, že bychom měli 9 hodin, a ta první začínala v 10 :-)
 puuuuf Žena19 Kategorie
25.03.2010 16:20:34
zacek: já ti nebudu opět vysvětovat, k čemu je dějepis a kde ho použiješ, proboha jednak jsem ti to tady psala já, jednak tušim oli nebo kdo a hlavně mě je to přece jedno, co ty si o tom myslíš. Stav se třeba na hlavu...dějepis je důležitej proto, že spoustu věcí z minulosti se dá aplikovat na současnost. Z spousty věcí se dá poučit a navíc není na škodu mít přehled minimálně o dějinách své vlastní země nebo svýho živočišnýho druhu. Takže já z dítěte idiota vychovat nechci a chci, aby mělo základní přehled jak v dějepise, tak v matematice nebo třeba v literatuře.
A já dějepis nevystudovala proto, abych měla titul, ale proto, že mě to baví, pro mě studium historie mělo a má smysl, hodlám se tím živit a je mi zcela ukradený, co si o tom myslí někdo, kdo dokáže napsat takovou omezenou slátaninu. Na světe je spousta věcí, který by člověk měl znát, aby ve společnosti uspěl. Sbohem. (nazdar píšu v případě, že mám náladu na další kontakt - v tomhle případě nemám, protože se opakuješ jak kafemlejnek nustále dokola)
Smajlík  ilustrace Žena33 Kategorie
25.03.2010 16:09:41
ilustrace: K čemu je užitečný dějepis? Pokud ho studuješ na VŠ, tak jsi ho využila k tomu, abys dostala titul. Takže znalosti nikdy nevyužiješ, ale titulem se můžeš ohánět do konce života.
 zacek
25.03.2010 16:08:05
ilustrace: Stejně mi přijde, že to vidíš jinak. K čemu si kdy použila dějepis? Jakou má cenu děti učit věci, které jim jsou k ničemu?
 zacek
25.03.2010 16:07:42
zacek: a jinak mě konkrétně dějepis není k ničemu už tuplem, takže aspoň zavři zobák, dál si mysli to svoje a budeme spokojený oba. Já nehodlám ztrácet svůj drahocenný čas s někým, kdo je takhle zabědněnej. Jsem ochotná přiznat, že všechno je pro něco důležitý. Ty nejsi ochotnej uznat nic, tak zalez do díry pro potěchu nás obou.
Smajlík  ilustrace Žena33 Kategorie
25.03.2010 16:04:19
zacek: dobře. JJeště něco?
Smajlík  ilustrace Žena33 Kategorie
25.03.2010 15:30:32
ilustrace: Jenže dějepis je ti k ničemu, proto je jeho znalost zbytečná a může se zrušit.
 zacek
25.03.2010 15:11:02
Daniela-Hildegard: a proč mi to říkáš? Já nikde netvrdila, že matematika není potřebná, že je lehká nebo že je k ničemu. Narozdíl od od kolegy, co tvrdil, že dějepis JE k ničemu. Já jen říkám, že je potřeba znát víc věcí, než matematiku, takže je potřeba znát mimo jiné i ten dějepis.
 ilustrace Žena33 Kategorie
25.03.2010 14:45:28
Nějak se zapomíná na zkušenosti z minula.
Ve starém Rakousku-Uhersku směly školy začínat s vyučováním teprve v osum hodin ráno. Bez ohledu na dopravní situace. Pokud byly!
Staré Československo převzalo školství ze země, ze které vzniklo. S malou vyjímkou. Pro nedostatekškolních budov směly vyšší třídy začínat o hodinu dříve. Ale jen jednou týdně! Vyjímky povoloval "ouřad"! Ale velmi vyjímečně.
A to bylo v době, kdy pro osvětlení musela stačit jedna stowattová žárovka nebo dvouramenné plynové svítidlo.
Proto se dávaly předměty/matematika, deskriptiní geometrie, zeměpis/ do hodin, kdy už bylo denní světlo.

Poznámka pro ilustraci. Bez matematiky se dřív nedala složit maturita. Při tom neexistovaly pomůcky jako kalkulačky, či počítače. Dost jsem se zděsila, že existuje kdesi v Olomouci vysoká škola ekonomická, která PRÝ neučí matematiku.
Takového absolventa z této školy bych nezaměstnala, ani kdyby musel chodit jen na poštu s balíky.

Při založení "novodobých" gymnasii se počítalo s vyučováním až do večera! (1850)
 Daniela-Hildegard Žena38 Kategorie
25.03.2010 14:25:35
STK - ale vtip je v tom, že někomu by to za to právě stálo a to velmi, třeba mě a mnohým z této diskuze...nechápu tvrzení, že když jsi doma ve 4, tak že je odpoledne v háji a že nemáš čas pro sebe (vždyť ve 4 je ještě velmi brzy)...já stejně většinu věcí dělám k večeru a večer a zase budeš mít delší večer, neboť můžeš vstávat později....mě by za to ty dvě hodiny spánku a lidské ráno stálo HODNĚ!
 kikiwhite Žena37 Kategorie
25.03.2010 14:04:44
Máto svoje pro a proti. Konkrétně pro mě více proti. Každý den mi začíná vyučování v 7:30. Na základce začínalo v 8:00. Vždy jsem tedy vstával tak kolem té šesté hodiny. I když jsem šel spát brzy (jakože jsem musel, na základce jsem měl večerku v 9), ráno jsem se budil nevyspalý, otrávený, unavený. Už ale během cesty do školy jsem byl "postavený na nohou" připraven na další školní den.
Jak by to vypadalo, kdyby škola začínala v 10? Vstával bych kolem osmé hodiny - pořád nevyspalý a otrávený, možná o něco méně, nicméně kdykoliv ve vstávání hraje roli budík, je to velmi nepříjemné. V deset by začla první hodina a při průměrné délce vyučování 6 hodin denně bych i v tyto krátké dny přijel domů kolem čtvrté odpoledne. Takže skoro celé odpoledne v háji, v zimě bych se vracel za stmívání a času pro sebe bych měl minimum. Za to všechno bych vytěžil dvě hodiny spánku navíc. Za to by to opravdu nestálo.
 STK Muž24 Kategorie
25.03.2010 12:45:05
Já bych to na komunisty nesváděla, spíš na dobu a technologie.

V dobách, kdy svícení bylo nedostupné a drahé, člověk žil v souladu s denním světlem, protože to bylo prostě logické a v souladu s přírodou.
Dneska svítíme večer ostošest, televize běží... apod. a před půlnocí nejsme schopni zalehnout - pak je ovšem ráno problém s nedostatkem spánku.

Další problém je spíš kulturního ražení - v zemích, kde je škola od devíti, jsou většinou tzv. otevřené školy... odpoledne probíhá velké množství kvalitních zájmových aktivit přímo ve škole a děti zpravidla chodí domů až kvečeru a už nemají další zájmy - jsou zájmově i sociálně vyžité ve škole.

České dítě se zájmy je ale hledá jinde (přímo ve školách je najde omezené a v nepříliš vysoké kvalitě) - musí se přesunout domů, sebrat věci a přejet do sportovního oddílu, lidušky, na plavecký stadion, do skauta... takže posunem školy o hodinu dvě by většina dětí tuto možnost ztratila a jinou těžko našla.

Navíc překvapivě čeští rodiče tráví docela dost času s dětmi - nepotřebují si je nechat vychovávat jen školou a stojí o to s nimi prožívat i zájmy... tj. chtějí na plavečák apod.

To, že pracovní den je pracovní, neznamená, že je správné práci věnovat více než 8,5 hodiny, lidi můžou žít i v pracovních dny.
Smajlík  arj Žena54 Kategorie
25.03.2010 10:49:08
Na střední jsem chodil spávat po půlnoci, spíš až kolem druhé ráno. Vstával jsem v 6:30. První 2 hodiny jsem byl naprosto nepoužitelný. V 10 jsem už do sebe byl schopný dostat nějaké jídlo, tak jsem se o velké přestávce nažral. A až tak zhruba od 12cti jsem byl chopný normálně fungovat. Školu jsem míval zhruba do 14 hodin... Ale bylo mi to celkem šumák, protože ze svého studentského města jsem jezdil domů třeba až v 19 nebo i 23 hodin...

Takže bych školu od 10 bral všema deseti :] A klidně by mohla být až do sedmi osmi večer. Ale to už se mě netýká. Teď jse na výšce a tady se dá trošku s těma hodinama čachrovat, tak si přesunuju přednášky z rána na odpoledne. V pondělí na 12 hodin - paráda!
 imp Muž24 Kategorie
25.03.2010 10:41:21
To je kravina. Proti těm biologickým hodinám je spíš chodit spát ve 2 dvě ráno (což znamená žít za tmy v zimním období až 10 hodin- to je proti půl hodině tmy poránu celkem rozdíl). Stane se akorát tak to, že děti budou chodit spát později a budou rozespalé úplně stejně. Navíc by pak byly zavřené celý den ve škole a ven by měly chodit v noci? Trochu blbost nemyslíš?

A tedy musím poznamenat, že nejsem raní ptáče a ráda si pospím. Nicméně větším utrpením pro mě vždy byly hodiny odpolední, kdy jsem občas viděla jak jde mamka z práce, je krásně a já tam musím ještě trčet.
 Mina Harkerova Žena20 Kategorie
25.03.2010 08:41:32
Za komunistů dělala většina lidí od šesti do dvou a spát chodili mezi devátou až desátou hodinou večer. Na ranní vstávání sice někteří nadávali ale tou dobou prakticky neexistovaly únavové syndromy, nespavost a psychické poruchy včetně depresí byli velice vzácné. Také neexistovali roboti co chodí jen do práce a vypadají jak živé mrtvoly, do noci vysedávají u počítače nebo u televize a vrcholem jejich úsilí je to že si dokážou jednou za týden vyprat. I děti byly po škole převážně venku na hřišti nebo v lese kde se vylítaly a ve třídě seděly na místě a poslouchaly. Pro aktivního člověka je lepší brzo vstávat a chodit brzo spát.
 old timer
25.03.2010 00:43:13
Tak teď na VŠ stávám pozdě, ale zase to mělo svoje výhody, když s rozedněním byl člověk ve škole a přišel domů v 1,2,3 hodiny a měl mooooc času :)
 libik Muž34 Kategorie
25.03.2010 00:22:20
granule: tak spánek je ovlivněnej melatoninem (jestli si ho s ničím nepletu - prostě ten spánkovej hormon) no a ten nějak reaguje na světlo. Proto se za tmy blbě vstává.
 Jusik Žena26 Kategorie
25.03.2010 00:16:05
granule:
vidis, me to rikaji zase o chozeni spat pozde v noci, at si pospim dyl nebo dokonce pres den a na mne to pusobi jak jed a zabijak najednou neni nad dobry spanek pred pulnoci... pak klidne vstanu i brzo rano :-)
 od vis vitalis
24.03.2010 23:56:16
Taky jsem o tom četla a sedí to. Nezáleží jen na délce spánku ale i na době, v 9 jsem po šestihodinovym spánku odpočatější než v 6 po osmihodinovym. Všichni mi radili, ať dřív vstávám a chodím dřív spát, že si zvyknu, ale fakt to nefunguje. Jediný, co na mě zabírá, je cesta na západ přes několik časovejch pásem, ale účinek za pár dní vždycky vyprchá. Ale tak pracovní doba od 9 už tady není výjimkou, třeba se to rozšíří a časem dojde i na tu školu.
 granule
24.03.2010 23:47:17
No co si pamatuji, tak mě strašně překvapilo, když jsme se přestěhovali do Čech, že škola (tehda základka) začíná od 7:45...V Rusku jsme měli školu od 9.

Za sebe můžu říct, že se nedokážu donutit vstát, pokavaď to situace skutečně nevyžaduje. Za celej rok, jsem v pondělí ve škole nebyla ani jednou na 8 a snad jen párkrát jsem tam byla na 9... a jinak si pondělky prostě přispím a jdu na 10.

Nejhorší, co ovšem mohli vymyslet, jsou nulté hodiny... v pátek mám školu od 7... a to je takovej zabiják, že mě kolikrát neprobuděj ani ty tři budíky.


Všemi 10 za pozdější vyučování. I když je zase pravda, že zhruba po 15:00 hodině už pomalu přestávám vnímat a odpoledky jsou víc "odseděný" než "naučený".
 Jusik Žena26 Kategorie
24.03.2010 23:44:10
kikiwhite:
a uz vubec si neumim predstavit, ze se venuji treba vcelam :-) jeden z mych snu... ale prospesny pro hodne lidi ne jenom jako med ale i treba kvuli opilovani kvetu...nekdy v noci nebo dva tydny o dovolene... %) se nedivim, ze vsechno vypada jak vypada... konec koncu ja si nenarokuji na skracenu pracovni dobu, aby me nekdo mohol vycitat, ze chci treba i sport nebo cas na rodinu, ja jenom chci zacit drive, abych pak na ne mela cas....predstava, ze prijdu pozde, deti se toulaji buh vi kde pres den, udelam jidlo a zalehnu je sice obrazek dnesne doby, ale to radeji zadna rodina nez tohle...
 ViS VitaliS Žena27 Kategorie
24.03.2010 23:32:47
kikiwhite:
fuuu, takze clovek ma relaxovat, studovat co ho bavi nebo jenom obycejne sportovat dva tydny v lete a dva v zime, kdyz ma dovolenou? nebo nahodou vyrazit nekam s detma odpoledne? no tak to dekuji moc krat...
Smajlík  ViS VitaliS Žena27 Kategorie
24.03.2010 22:46:52
koukam ze moji poznamku o zruseni letniho casu nikdo nepochopil skoda
 M5AGM2 Muž Kategorie
24.03.2010 22:43:59
Finrod Felagund: Aha, protože jsi využil omezeného pojetí slova moralista. Nic špatného na tom není.
 zacek
24.03.2010 22:41:03
zacek: moralista je ten, kdo kritizuje morálku svého okolí, označujíce ji špatnými přídomky. No a jediné přídavné jméno, kterého jsem užil, je "východní" - usoudil-li jsi z toho, že jsem moralistou, pak jistě považuješ slovo "východní" za špatné :)
 Finrod Felagund Muž24 Kategorie
24.03.2010 22:40:11
kikiwhite: Proč by se Vis měla řídit podle tvých přesvědčení? Ona stihne i koupák a vyhovuje jí to.
 zacek
24.03.2010 22:38:43
Finrod Felagund: Kde píšu něco o špatnosti?
 zacek
24.03.2010 22:38:19
kikiwhite: mrkni na profil
Smajlík  Finrod Felagund Muž24 Kategorie
24.03.2010 22:37:27
ViS VitaliS - problém je v tom, že ty chceš v pracovní den ještě stihnout koupák, což už samo o sobě je absurdní...v pracovní den máš pracovat a ne se koupat..na koupání máš víkendy, svátky, dovolenou...
 kikiwhite Žena37 Kategorie
24.03.2010 22:37:08
zacek: Podle tebe je východní něco špatného? I ty xenofobe ;)

já jsem jen řekl, že je to východní, co je na tom špatného? :)
 Finrod Felagund Muž24 Kategorie
24.03.2010 22:36:07
Finrod Felagund: Moralisti jsou vždy zajímaví, protože můžeš sledovat, co za tím jejich moralizováním ve skutečnosti vězí.
 zacek
24.03.2010 22:34:56
kikiwhite: Možná v tvým pracovním dnu, já potřebuju jen nějak vydělat na přežití a tak je se mnou také zacházeno. Když nemáš vlastní zájmy, tak je jasný, že budeš šťastná za práci, ale většina lidí není tak znuděných.
 zacek
24.03.2010 22:34:30
zacek: No však, to je takové východní :)
 Finrod Felagund Muž24 Kategorie
24.03.2010 22:32:39
zacek - typicky český přístup...v pracovním dnu se má pracovat a ne dělat přes den koníčky:-/
 kikiwhite Žena37 Kategorie
24.03.2010 22:31:23
kikiwhite: Tobě přijde divný, když dnešní práce někoho nebaví natolik, že ji chce mít co nejdřív za sebou? Do práce většina lidí chodí pro peníze a ne proto, že by je to bavilo, stejně tak to máš se školou. Až to bude jinak, tak můžeš řešit, že tím zaplácneš celý den. Plno lidí má ale své zájmy a chce si je užít přes den.
 zacek
24.03.2010 22:31:20
OliM86 - ořesně tak!!! Konečně někdo pochopil, že to vlastně vyjde nastejno, jen s větší pohodou ráno, když nemusím vatávat do tmy...je dobře, že aspoň někdo to chápe;-)
 kikiwhite Žena37 Kategorie
24.03.2010 22:26:15
ilustrace - budeš se divit, ale v jiných zemích se běžně i pracuje od 10 hodin. Naopak například Francouzi nechápou, jak může nějaký blázen pracovat od 8, od sedmi nebo proboha dokonce od šesti!

V jiných (větš. bývalých západníchú zemích) je zkrátka běžné ve všední dny PRACOVAT (od toho se to jmenuje pracovní den) a ne si ještě užívat druhou půlku dne, nikomu tam nepřijde divné, že pracovní dny jsou prací (příp. školou) naplněny..to jen tady chodíme domů brzy tak rádi, snažíme se práci mít co nejdřív za sebou...i za cenu toho, že budeme ráno zívat a potácet se, hlavně že ale ve dvě nebo ve tři budeme doma u \"mamin\& quot; /taťků\", co?:-)...to je zkrátka český přístup, jen tak se to nezmění...mně se ale tohle vždycky příčilo - takové to - \"apoň budu brzy doma\"...fuj, brrr, jak jsem patriot, tak tohle na Češích nesnáším:-//

Tak nějak mi to připomíní komunimus - tam se taky každej snažil být co nejdřív doma, na chatě atd...brrr
 kikiwhite Žena37 Kategorie
24.03.2010 22:05:27
hlavne bych zrusil letni cas to je zbytecnost a je mi jasny ze hlavne pro maly deti je to velka negativni zmena kdyz maji znicehonic vsavat o hodinu jinak
 M5AGM2 Muž Kategorie
24.03.2010 22:05:26
o objevení ohně, vynalezení kola a fordovi tam něco bylo ;) Nic jdu spát, víš že ses chytl hlouposti a snažíš se to nějak obhájit, ikdyž nesmyslně ;) dobrou
Smajlík  OliM86 Muž23 Kategorie
24.03.2010 21:59:33
OliM86: Takže ses v dějepise učil třeba o stavbě auta?
 zacek
24.03.2010 21:57:52
Kdybychom nepřejímali zkušenosti, tak jsme stále na úrovní opic lezoucích po stromech.
 OliM86 Muž23 Kategorie
24.03.2010 21:56:40
Mně to vyhovovalo když byla od osmi.... Aspon jsem mel duvod prvni hodiny zatahovat
 Zítra vstávám v pět Muž Kategorie
24.03.2010 21:55:12
OliM86: Aha, tak pak je to všechno v pořádku a přejaté zkušenosti jsou naše spása.
 zacek
24.03.2010 21:53:26
zacku dyť já vůbec nemluvím o rodičích ;)
 OliM86 Muž23 Kategorie
24.03.2010 21:48:31
OliM86: Takže mi chceš říct, že ti rodiče raděj dobře, protože to už zažili? Není tu možnost, že by se třeba spletli? Že by třeba dobře nepochopili situaci v minulosti? Že třeba nepochopili situaci v přítomnosti? K čemu ti je jejich zkušenost?
 zacek
24.03.2010 21:46:40
zacku: tak zkušenosti je to nejlepší co může člověk v životě získat a pokud je může získat bez toho aniž by se musel spálit,tím lépe.A dějepis ti neříká co je špatné a co dobré, popisuje skutečnosti události a následky a když ho dobře znáš poučíš se z něho dokážeš odhadnout vývoj událostí.
 OliM86 Muž23 Kategorie
24.03.2010 21:43:22
OliM86: To souhlasím, jsou to pouze zkušenosti. Je to jako kdyby ti rodiče rozmlouvali něco, protože mají zkušenost, že to špatně dopadne.

ilustrace: Mimo diskuzi to není, protože se řešilo, jestli má cenu chodit od osmi. Když si vemeš, že se toho učí moc a zbytečně, tak se může chodit později a chodit domů stejně. Jestli ti z toho vyplynulo, že naše rozhovory jsou takové, tak to pouze ukazuje tvou schopnost indukce.

ilustrace: Co ti dějepis dal? Pocit povýšenosti nad nevzdělanými? Jistotu že víš, co kdy bylo?
 zacek
24.03.2010 21:38:26
Finrod Felagund:
ale prides, je jine jit na kolo, at uz sam nebo s detma, pritelem ve ctyri nebo v sedm... at uz vemes slunicko, unavu, denne svetlo jako takove... kdyz nemam zaves a sviti me do pokoje slunicko, jsem schopna se probudit spontanne v pet, ale tak pak je jasny ze clvoek jde spat v tych deset jedenast.... ale zda se me to obcas i celkem prirozene...
Smajlík  ViS VitaliS Žena27 Kategorie
24.03.2010 21:37:40
zacek: a dějepis mi toho dal naopak hodně, ale to ty opravdu nemůžeš pochopit.
 ilustrace Žena33 Kategorie
24.03.2010 21:36:40
zacek: tak jestli tohle myslíš vážně, v tom případě se nemáme o čem bavit - vaše rozhovory musí být totiž o hovně. (a to nemyslim vůbec zle, ale ono to z toho tak nějak vyplynulo)
A fakt končíme, protože tohle není fér vůči kikiwhite, není to téma diskuze a já si myslim, že máš celkem omezenej pohled na svět. Ono je dobré znát i matiku, i dějepis, ale stav s etady třeba na hlavu.
Smajlík  ilustrace Žena33 Kategorie
24.03.2010 21:34:08
zacku. tomu se říká zkušenosti ;), ikdyž třeba nabyté převykládáním
Smajlík  OliM86 Muž23 Kategorie
24.03.2010 21:33:31
ilustrace: Aha, tak je vidět, že chápeš dynamiku společnosti. Asi ti ten dějepis toho moc nedal, ale to vlastně přece víme...
 zacek
24.03.2010 21:31:58
ilustrace: K čemu mi ten přehled bude? Kdo chce, může si ho najít, ale cpát ho malejm dětem? Proč? S lidma se můžu bavit o čemkoli, musím k tomu snad znát historii a nebo co se děje kolem?
 zacek
24.03.2010 21:31:35
zacek: jak se můžeš vyvarovat totality? například tím, že budeš díky dějinám a výkladu dějin vědět, jaké to bylo. Jak to vzniklo, co to způsobilo a proč a budeš mít díky těm znalostem možnost a vůli to změnit? například.
Smajlík  ilustrace Žena33 Kategorie
24.03.2010 21:29:47
Finrod Felagund: Jak se můžu vyvarovat totality znalostí nějaké historie? Totalitu někdo vytvoří a já si o tom můžu myslet, co chci. Jak to ale souvisí s historií? Jinak souhlasím s tím, že v tom všeobecném přehledu by mohl být i nějaký dějepis posledních let. Dvě tři hodinky týdně.
 zacek
24.03.2010 21:29:36
zacek: nebo yt snad nechceš mít přehled o tom, co se kolem tebe děje? I to jsou dějiny, o čem se chceš s lidma bavit? O počtech?
 ilustrace Žena33 Kategorie
24.03.2010 21:28:24
zacek: k čemu? jak k čemu je ti znalost historie? Prosim tě...nech toho, já fakt nevěřim, že můžeš tohle myslet vážně. Uvědom si, že věci z minulosti chtě nechtě souvisí s přítomností, jestliže nebudeš znát minulost, nemůžeš si pořádně dát do souvislostí přítomnost. Navíc je potřeba znát dějiny taky proto, aby se člověk mohl poučit z negativ/pozitiv. A na závěr, já si osobně myslim, že mít základní dějepisný znalosti patří k všeobecnýmu přehledu a určitý věci by měl ovládat každej inteligentní tvor. jak z dějepisu, tak z matiky.
 ilustrace Žena33 Kategorie
24.03.2010 21:28:21
já si myslím že dějepis je zrovna jeden z nejdůležitějších předmětů,dycky jsem si říkal že se mu věnuje málo času, hlavně novodobým dějinám ;)
Smajlík  OliM86 Muž23 Kategorie
24.03.2010 21:27:35
tos mi připoměla, jak jsem chodila na brigádu, sice pouhých 6 hodin denně, ale od 12:00 do 18:00 takže zabitej celej den. Díky, ale to fakt už nechci.
 Stříbřenka* Žena29 Kategorie
24.03.2010 21:26:46
zacek: Kdybys věděl, jaké byly Gottwaldovy argumenty ve volební kampani v roce 1946, dokázal bys lépe pochopit i svou současnost... kdybys znal dobře historii, dokázal by ses vyvarovat nebezpečí totalit v budoucnosti. To, že se dějepis učí v ČR často blbě a zaujatě je sice pravda, ale jeho zrušení nic neřeší - měl by být nahrazen objektivní historickou vědou prezentovanou na školách a to především období 19. a 20. století, víc než cokoliv jiného.
 Finrod Felagund Muž24 Kategorie
24.03.2010 21:24:09
ilustrace: Jako idiot můžu připadat tobě, ale je to jen tvůj problém. Soudíš lidi podle znalostí. Matika není jen o integrování. K čemu je mi potřeba znalost historie? Když teda nepudu soutěžit do televize.

Finrod Felagund: Co má společnýho historie se současností? Znalostí historie si představuješ co?
 zacek
24.03.2010 21:23:45
ViS VitaliS: No nevím, pro mě potkávání se s kamarády, kultura, trávení krásného, romantického času s přítelkyní, to všechno stejně dělám večer, takže by mi bylo jedno, jestli skončím ve tři nebo v pět z tohoto pohledu... navíc nejproduktivnější jsem v noci, a když mám něco psát a píšu to do dvou, tří ráno, a pak mám být někde v osm, fuj tajbl... o koníčky, příjemno a volný čas posunutím o dvě hodiny dopředu nepřijdeš, jen ten volný čas je holt jindy...
 Finrod Felagund Muž24 Kategorie
24.03.2010 21:19:32
Finrod Felagund:
a ono se to da vnimat ruznym zpusobem,... tys to pochopil tym svym... osobni utok? no pises casto a radeji ani nereaguji :-/ protoze mnohdy nesouhlasim... ale kdyz me nekdo rekne neco tak ubohyho, ze kdyz chci vstavat rano-konec koncu obetuji neco ze sebe, clovek co nerad pracuje nerad se uci dle me prave spis se vali v posteli, neni ochotny vstavat... odklada to-je priznak toho ze praci jenom nejak trpim... no hm.. a i kdyby... pracuji, lide predce nedelaji vzdy to, co je bavi... ale po praci, pak jdou na kolo, ctou si treba neco odbornyho, dratuji sperky, chovaji vcely... popravde, kdyz jsem bydlela doma, o vikendech jsem byla v zahrade uz v sest, sedum... krasa, venku je prijemne svezo, a pak az se odpoledne neda uz ani dychat, ses uz doma v bezpeci :-D
myslim, ze na to jsem taky castecne myslela slovem klid... a vice mene je to tak... moje prave s lidma byla mnohdy i o tom treba ze jsem ani nestihala na obed,... proste lide prichazeli... az prijdes domu, neni to klid? ale jiny klid, podle me to nevypovida nic o tom, ze jsem tu praci presto milovala... nejlepsi jakou jsem mela...
Smajlík  ViS VitaliS Žena27 Kategorie
24.03.2010 21:17:28
zacek: Neměj mi za zlé, že si na experimentální výsledek počkat nehodlám.
 Finrod Felagund Muž24 Kategorie
24.03.2010 21:15:36
zacek: doufám, že po mě nechceš dikuzi s těma argumentama, co jsi mi tady vyložil, ty logiko... ta matika bude normálnímu člověku na co prosím tě? Aby derivoval a integroval, než půjde nakoupit rohlík? Ale no tak. Tady je vidět, že absolutně nevíš o čem plácáš. Já nepopírám, že není matematika důležitá - ale i dějepis nebo literatura jsou k životu potřeba, minimálně proto, abys pak nevypadal před lidma jako idiot - což už se ti tady podařilo celkem dobře, tak to ukončíme, ať nekazíme diskuzi. nazdar.
Smajlík  ilustrace Žena33 Kategorie
24.03.2010 21:12:20
Finrod Felagund: Oni dokážou zhmotnit minulost v naší současnosti?
 zacek
24.03.2010 21:12:18
vis vitalis, když rozebereme ten příklad tak o půl páte už dle mě také nema cenu chodit na koupaliště :), ale to co říkáš už jsem slyšel milionkrát dyť vás chápu...trošku :)
 OliM86 Muž23 Kategorie
24.03.2010 21:11:47
ViS VitaliS: Ehm, co takový osobní útok najednou? Sama jsi říkala, že chceš mít školu co nejdřív z krku, abys pak měla (cituji) "klid" a abys "mohla jít na koupák". Někdo, koho škola baví, nepotřebuje chodit místo školy na koupák a nebere mimoškolní čas jako "klid" :)
 Finrod Felagund Muž24 Kategorie
24.03.2010 21:09:20
zacek: například abys pak nevolil komunisty a věděl proč.
 Finrod Felagund Muž24 Kategorie
24.03.2010 21:08:52
OliM86:
to byl jenom priklad toho pozdniho chozeni z prace a kdyz oficialne koncis v pet, pul paty je to pul sedme, sedum, kdyz to posunes, ne? %))

njn kazdy jsme jinej :-)
 ViS VitaliS Žena27 Kategorie
24.03.2010 21:06:35
Finrod Felagund:
mam rada tve soudy a tve zavery... to ze chci driv do prace nebo skoly spis svedci o tom, ze odpoledne jsem unavena kdezto rano jsem svezi...takze spis chci tu praci delat dobre a proto odpoledne anebo k veceru uz to neni to prave orechove a je jedno zda bavi nebo nikoliv... svedci to o tom, ze jsme ochotna jit brzo do prace abych odpoledne mohla driv skoncit, vzit deti ze skoly, nakoupit, udelat veceri...podle me to neni nic zlyho... a pokud muzu rict, prace co jsem mela me bavila, a stejne jsme mela rada rano prijit driv, udelat papiry, vypsat postu... a pak se venovat klientum...a skola na stredni treba... tak tu jsem milovala... ses ubozak i te tve soudy a predsudky... vic neni co rict...
Smajlík  ViS VitaliS Žena27 Kategorie
24.03.2010 21:06:14
ilustrace: K čemu ti ten přehled asi tak bude? Aby ses mohla ukázat před stejně hloupými kamarády? Máš podstatný předměty jsou části matiky, fyziky a třeba logiky. Vše ostatní se dá dát do toho tvýho všeobecnýho předmětu a byl by třeba dvě hodiny týdně.
 zacek
24.03.2010 21:05:37
ViS VitaliS když začnes o dvě hodiny později, skončíš pouze o dvě hodiny později na o pět hodin :).Nicméně když neřeším školu je na tohle nejlepší klouzavá pracovní doba,ať to má každý jak chce...nicméně zažil jsem brigády a vím jak mě vstávání na šest ničilo, že jsem na nějaký koupák nebo cokoliv neměl ani trochu chuť:)
Smajlík  OliM86 Muž23 Kategorie
24.03.2010 21:03:54
někdy začínáme v 7 a končíme ve 3....nedovedu si představit, že by posunuli začátek na 9 a já bych tam musela být do 5....to by potom byl úplně ztracenej den, všechno by se posunulo, chodila bych spat ještě pozěji než ted a nějakej lepší systém by v tom nebyl..
 hijahijahou Žena20 Kategorie
24.03.2010 21:03:37
zacek: aha. Nemá smysl zaplácávat celkem pěknou diskuzi tím, co je užitečný, ale jak myslíš, já samozřejmě chápu, že pro někoho holt není podstatný znát minimálně dějiny své vlastní země, jasne, vdyť je to blbost, že. Není nad to, mít všeobecnej přehled.
Smajlík  ilustrace Žena33 Kategorie
24.03.2010 21:01:53
ilustrace: Něco užitečnýho, to dějepis určitě není.
 zacek
24.03.2010 20:59:49
zacek: já bych řekla, že otázkou spíš je, co by ty děti potom uměly?
Smajlík  ilustrace Žena33 Kategorie
24.03.2010 20:59:04
Když se zrušej zbytečný předměty jako třeba dějepis, tak by se mohlo chodit později do školy a dřív z ní. Otázkou je, co by ty děti teda s tím časem dělaly?
 zacek
24.03.2010 20:57:53
Jinak argumenty v této diskusi pro časné vstávání ukazují na to, jak tito lidé vnímají školu, respektive práci - ne jako něco, co je těší, ale co chtějí mít co nejdřív za sebou. O něčem to vypovídá.
 Finrod Felagund Muž24 Kategorie
24.03.2010 20:54:18
A i B - jistě, je to vynikající myšlenka a říkám ji už od svých sedmi let, co jsem šel do školy. Jaksi se ale všichni tvářili, že se zhroutí vesmír, pokud by se nezačínalo v osm. Nu což, mě už se to dnes netýká, ale přeju dětem, aby se dočkaly chození na desátou, má to větší smysl přesně z důvodů, které uvádíš.
 Finrod Felagund Muž24 Kategorie
24.03.2010 20:36:33
A) Co si o tomto myslíte?
Nevěřím tomu, že něco takovýho by se u nás prosadilo.

B) Uvítali byste (i třeba v dobách Vaší školní docházky) posun vyučování na devátou nebo dokonce na desátou hodinu?
Ne. Na základce a pak hlavně na střední jsem sice na ranní vstávání nadávala, občas to bylo peklo zvednout se z tý postele, ale když pak mezi řečí občas někdo tento návrh pronesl, tak bych nesouhlasila. Zbytečně by se škola protáhl dál do odpoledne a někdy až do večera. Takhle jsem si navykla na ranní vstávání a těch pár ranních minut odporu jsem zvládala :)

Teď na vejšce je to už zase něco jinýho, protože jsem si navykla na pozdější vstávání :)
 lisseta Žena24 Kategorie
24.03.2010 20:22:15
já jsem byl spokojený s tak brzkým začátkem a neměnil bych to, i když jsem musel na střední vstávat každý den v 5:30. Závodně jsem běhal, takže bych opravdu nechtěl přijet domů okolo šesté a jít si potmě zatrénovat. Už v těch 16 hodin bývá na podzim a v zimě šero a brzo se stmívá.
 modré cvičky
24.03.2010 20:12:00
OliM86:
no ale kdyz prijdes v lete z prace ve dve, muzes jit treba na koupak.... v sedum vecer uz nepujdes, nebo jo, ale sezerou te komari :-P no snad vis jak to myslim... se spankem potize nemam a mene inteligentni se taky necitim, presto bych byla rada kdyby me zamestnavatel umoznil chodit driv a odchazet drive :-)
 ViS VitaliS Žena27 Kategorie
24.03.2010 19:59:02
Udajne za brzke vstavani v nasich koncinach muze tusim nejaky habsbursky panovnik, ktery trpel nespavosti a prizbusobil si rezim k obrazu svemu.
 drvyvy vplyv Muž22 Kategorie
24.03.2010 19:58:53
neumim si predstavit, ze me skola zacne v deset, a jelikoz koncila v jednu, byla by tedy do tri... to bych se zblaznila... ja radeji brzo rano, a odpoledne mit klid...v jednu jsem uz mela hlad a tesila se domov, do zahrady, na pejska...
ale moje vysoka skola to resi... uz druhy rok v podstate denne jsem od sedme a krome dvou dnu do sedme... by me zajimalo co si o otm mysli britanie :-DD
 ViS VitaliS Žena27 Kategorie
24.03.2010 19:48:52
Nicméně stále stejný argument když vezmeme v potaz že v průměru máme 8 hodin povinností, tak není rozdíl jestli půjdu na 6 hodin a ve dvě budu doma,protože stejně v 8 půjdu spát abych se vyspal a vůbec s obtížemi vstal.Když půjdu na 8 tak se vyspím a den se mi nijak nezkrátí protože sice budud doma ve 4, ale budu moci jít spát třeba až v deset, pořád stejné časové údobí, nemám delší nebo kratší den a v létě je světlo do 22. hodin ;), nevím nechci nikoho urazit ale setkávám se s obhajobou dřívějšího vstávání u méně inteligentních lidí nebo nespavců ;)
Smajlík  OliM86 Muž23 Kategorie
24.03.2010 19:48:07
me by do skoly na 7 ci 8 hodinu nikdo nedostal.
 Gazzapo
24.03.2010 19:42:38
Vždy jsem chodil na 8 a nyní i do práce, takže s tím nemám rpoblém, ovšem dřivější vstávání jak v 7 je pro mne nesnesitelné.Absolutně nechápu lidi co chtěj začínat v 6 aby ve dvě mohli být doma.já raději v klídku pospím posnídám a večer si můžu ještě někam vyrazit.
Smajlík  OliM86 Muž23 Kategorie
24.03.2010 19:41:21
Bylo by to super, ale... Rodiče musí být v práci nejpozději na 9 h, někteří hákujou dokonce od 6 h ranní. Ti vodí děti do ranní družiny.
Ti, kteří jdou na devátou, mohou si pískat, neboť jejich dítě nemusí do ranní družiny a stihnou dojít i do práce.
Neumím si představit, že by dítě bylo v ranní družině od 5:45 do 10 h... To už je moc.
(Jde mi tedy o malé děti cca do 10ti let, dokud se neumí ráno vypravit z domova samy.)
Později, zvlášť na SŠ, je určitě lepší, když studenti chodí do školy čerství. Já sama mám taky s brzkým vstáváním problémy. Ideální je pro mne na vstávání devátá, bohužel už asi 30 let musím vstávat něco mezi 6 a 7 hodinou.
 Colorlight Žena35 Kategorie
24.03.2010 19:38:15
Já chodim na nějaký cvika do školy od 7dmi a je to peklo.
 jazzz Žena27 Kategorie
24.03.2010 19:37:39
Navíc je to celkem nevýhodný i z toho důvodu, že by dítěti škola zabrala v podstatě celý den. Tu nejlepší část dne.
 ilustrace Žena33 Kategorie
24.03.2010 19:37:08
Mne nikdy nevadilo vstavat brzy, vyhovuje mi vstat brzy a pak mi driv odpoledne volno. Ne byt do vecera ve skole.
 Yossarianka Žena21 Kategorie
24.03.2010 19:33:59
A) Co si o tomto myslíte?
-co...to samý, jako o prosazování toho Nemusíte to vědět, hlavně že víte, kde to najít. Já jsem fakt zastánce tradičních způsobů a metod a tohle se mi nelíbí, stejně jako spousta jiných věcí v dnešním školství.

B) Uvítali byste (i třeba v dobách Vaší školní docházky) posun vyučování na devátou nebo dokonce na desátou hodinu?
-ne, protože nevidim důvod, proč by mělo dítě chodit spát třeba v 11 ve 12 večer a pak být ráno unavený ve škole. Celý to je jen a jen o výchově, o ničem jiným. Dítě musí od mala mít zažitý nějaký režim a pak nebude mít problém vstát na 8 hodinu do školy. Do práce pak bude taky vstávat až na 10 nebo co?
Smajlík  ilustrace Žena33 Kategorie
24.03.2010 19:27:18
Plně s Tebou souhlasím. Škola a vůbec cokoli brzo ráno je pro mě za trest. Byl jsem vždy průkopníkem pozdních příchodů :-) Možná se později ještě rozepíšu.
Smajlík  Charles Muž49 Kategorie
24.03.2010 19:26:28
Vědec nejsem, takže výzkumy posoudit nemůžu, ale mě by to nevyhovovalo ani náhodou. Většinu svých školních let jsem komplikovaně dojížděla a představa, že bych měla 5 dnů v týdnu věnovat pouze školnímu vyučování a cestě tam a zpátky by mě nenadchla.
 *Loreena* Žena45 Kategorie
24.03.2010 19:25:32
Mně vstávání nevadí. Naopak. Vstávám kolem půl osmé i o víkendu. A rozhodně je lepší jít do školy na osmou a pak mít ještě půl dne na různé aktivity.
 Sphynx Lady Žena26 Kategorie
24.03.2010 19:24:48
Já bych to určitě uvítala. Však i teď na VŠ se snažím, abych školu neměla ráno. To vstávání v zimě za tmy je fakt blbý.

Ale taky si myslím, že to v ČR nehrozí :-/
 sherbatsky Žena22 Kategorie
24.03.2010 19:24:31
Je mi to fuk. Přednášky od 7:30 vypouštím vždycky, přednášky od 8:20 vypouštím, když nejsou ani dobrý ani povinný.
Smajlík  qqq
24.03.2010 19:23:11
Takže otázka zní:
A) Pamatuji si na střední - první hodiny jsem se spíš probouzela. To stejné nyní na VŠ, když mám na osmou tak jsem totálně mimo, protože vstávám v pět, abych v sedm stihla bus.

B) Uvítala bych to, ale co už :D
 Amemait Žena20 Kategorie
24.03.2010 19:22:51
A co mají říkat ti, kterým škola občas začína v 6:00, že...........
Posunula bych to na devět s chutí.
Smajlík  OutsideLife Žena Kategorie
24.03.2010 19:22:49
Já vždycky když měl školu, chtěl jsem z ní být co nejdříve venku, abych mohl trávit zbytek času nějak účelněji, než ve vzdělávacím ústavu. Takže osm je akorát. I když teď už je mi to stejně fuk.
 DarthZombie Muž20 Kategorie
24.03.2010 19:22:25
kam až moje paměť sahá, s docházkou jsem problém neměl a normálně každej den v sedm vstával bez problémů.
teď si to jako vysokoškolák už ale nedovedu představit, průměrně vstávam o dvě hodiny pozdějš, takže za současnýho stavu bych ten posun uvítal.
 ROCKer Forever Muž23 Kategorie
24.03.2010 19:22:08
něco to určitě má do sebe, přec jen když vstávám po dejme tomu 8mi hodinách v 10 dopoledne, tak jsem daleko čilejší, než když vstanu po deseti hodinách v 7 ráno. Leč otázka, jak to sesypat do hromady s dýlkou výuky, to bych musel končit v 10 večer
Smajlík  Jizah Muž32 Kategorie
24.03.2010 19:21:55
Nesmysl. Vydržel jsem to třináct let za základní i střední škole a se mnou miliony dalších dětí bez jakékoliv újmy.
 Jiffy Muž23 Kategorie
24.03.2010 19:21:52
je fakt, že člověk je ráno ještě rozespálý, zvláště když je zima a člověk vstává do hluboké tmy, nic se mu nechce hned dělat, tak si i těch pár školáku rádo pospí...
ale posunout začátek školy bych já osobně nechtěla, takhle začínám v 8 a končím v 5 a abych začínala v 10 hodin a končila v 7...? to bych už opravdu na nic jiného čas neměla...
 p1e2t3r4a5 Žena27 Kategorie

Lednový výprodej

Přidání rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
TVÁ PŘEZDÍVKA:

OPIŠ BEZPEČNOSTNÍ KOD:
Captcha

Tento inzerat koupíte on-line od 100 Kč.
Přidej inzerát on-line od 100 Kč
TEXT ROZHŘEŠENÍ:

PŘILOŽ SMAILÍKA:
Smail Palec nahoru Smail Hrozící Smail Drží palec Smail Není to důležité Smail Dostaneš do huby Smail Smutný Smail Cože?? Smail Safra Smail Pusinka
jupííí tak bacha držím palec to je fuk tumáááš ach jo no nééé ?! safra mmmuc
(žádný )


Změňte svoje cookies preference

Nejlepší chorálová skupina světa... GREGORIAN 2020 ...20th ANNIVERSARY WORLD TOUR.

REKLAMA
Copyright 2003 www.zpovednice.cz + www.spovednica.sk