Navigační lišta REGISTRACENavigační lišta TABLONavigační lišta STATISTIKANavigační lišta SOUTĚŽENavigační lišta POMOZTENavigační lišta REKLAMANavigační lišta KONTAKTNavigační lišta
Navigační lišta
Horní lišta bez menu
Logo Zpovědnice
Online zpověď Návštěvní kniha Nová zpověď Časté dotazy
Dolní lišta Dolní lišta Dolní lišta
Nabídka voleb Dolní lišta voleb
Diskuze č.1156165, vloženo 12.01.2021 12:52:39 Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Potřeba uznání vs akceptace obyčejnosti

Od čeho se odvíjí touha po společenském uznání na straně jedné a, v protikladu k tomu, akceptace obyčehnosti, tzn. že někdo třeba maká rukama a nemá potřebu to změnit.

Je to jen o vlastní lenosti? Nebo o jakémsi spokojeném zahnívání v průměru? Proč má někdo potřebu udělat si X škol, ozdobit se tituly, nosit oblek a tesilky a jinému nevadí mít punc a vzhled Franty Vopršálka?

Nejsou jakési vyšší ambice jen produktem vlastního ega?

Rozumím těm, kteří touží po uznání, ale že by někdo mohl toužit po obyčejnosti, o tom nejsem přesvědčen. Každý raději tesilky než modráky.

Co si myslíte vy?
 Tazatel0007 Muž35 Kategorie  VYMAZAT

Zaslaná rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
Chceš dnes udělat dobrý skutek ? Pomoz výše uvedenému hříšníkovi tím, že mu dáš nějaké rozhřešení! Můžeš mu ho poslat na e-mailovou adresu, kterou uvedl u zpovědi, nebo napsat veřejně vyplněním formuláře na konci této stránky. A jestliže nechceš, aby pod tvou přezdívkou mohl vystupovat ještě někdo jiný, zaregistruj si ji ZDE !
 
12.01.2021 22:09:05
Člověk je vždycky tím , na kolik se cítí.
 Mráček se třpytkami Žena20 Kategorie
12.01.2021 20:55:16
Teta Dana

Jo, s těma tesilkama jsem to asi kapku přehnal, pokud nepočítám svatbu, tak naposled jsem je měl na VŠ u státnic.

Nyní k věci - ano, průměr se v rámci běžné mluvy často spojuje s podprůměrem až hnusem, taky se vůči tomu občas vymezím.

Pokud Ti ten aspekt průměrnosti osobně nevadí a neničí, jsi na dobré cestě k psychické vyrovnanosti. To já, pokud získám pocit, že něco mohlo být i lepší, se docela užírám.

Jinak, já mám taky VŠ vzdělané rodiče (máma je PhDr.,CSc. a táta Ing.) a všiml jsem si na sobě, že mám někdy problém porozumět si s těmi "obyčejnými". Co je horší, nemám si s nimi co říct, jelikož můj a jejich životní náhked jsou diametrálně odlišné světy.
Smajlík  Tazatel0007 Muž35 Kategorie
12.01.2021 19:34:45
Abych trochu napsal, jak to mám já sám (když to tady píšete vy ostatní) - tak teda já určitě nechci být jenom průměrný; tím myslím, že chci být dobrý v tom svém. A chci uznávat, a uznávám, že druzí jsou zase dobří ve svých oborech a směrech. Ať už se jedná o jejich povolání nebo nějakou zálibu nebo obor, kterému se věnují mimo profesionání dráhu.
Zjevně jsou i lidé, kteří vlastně nejsou dobří v ničem, kteří jen tak vegetují nebo se dokonce přiživují, popř. jsou profíci právě na to přiživování. Tak těch si moc nevážím.
Jenže ale - to je teorie; prakticky je často skoro nemožné poznat, jestli někdo je dobrý v něčem, o čem třeba vůbec nevím, jestli by se třeba jeho kvality neukázaly v nějaké zvlášní situaci, kterou jsem s ním ještě nezažil, nebo jestli nemá nějaký handicap a není dobrý právě v jeho překonávání...
To je teda, pokud jdo i tu snahu být v něčem dobrý.
Uznání a přijetí, to je jiná stránka. To nemusí být tak úplně spojené s nějakými úspěchy a kvalitami, s výjimku ovšemže charakteru.
A vzdělání - no, kdybych neměl vysokoškolské vzdělání, tak by mě asi občas napadaly všelijaké pochybnosti o sobě, jestli vůbec můžu do něčeho mluvit nebo se do něčeho pustit, když ani tu školu nemám... ale to je tak asi všechno, k čemu mi ta škola byla dobrá (nebo dobré). Jinak jsem se stejně všechno, co k životu potřebuju nebo chci, musel naučit sám.
 bilej tygr Muž70 Kategorie
12.01.2021 16:00:41
To je docela humorné tvrzení, protože já vídám krajně neomalené chování právě u lidí, kteří se díky humanitní škole, nebo třeba troše peněz cítí, že jsou něco víc.
 leafroller Muž19 Kategorie
12.01.2021 15:36:31
Protože je každý jiný :D Někdo potřebuje každodenní přísun nových informací a pokud může nad něčím bádat, tak je ve svém živlu. Často tito lidé mají víc titulů, bývají velmi inteligentní a mají i přesah přes svůj obor.
A někdo se najde třeba v nějakém řemeslu, po práci si zajde pokecat s kamarády do hospody a tam řeší třeba fotbal. Ani jedno není horší nebo lepší. Jen "každý ke každému".
Obdivuhodnější je když si člověk najde to své, je v tom dobrý a především je tak šťastný. A je jedno, jestli zkoumá viry nebo staví baráky. A každý člověk má k touze po úspěchu jiné důvody. I když si myslím, že překonávat sám sebe má v sobě každý člověk.
 Jedna frajerka Žena20 Kategorie
12.01.2021 15:16:18
Pro leafrollera

Už jsem zde, tak odpovím, potřeboval jsem něco dokončit.

Nemyslím si, že to s těmi manuálními pracanty je jen moje vlastní představa, kterou bych tahal z klobouku. Často jsem v pubertě, resp.v dětství slýchal kolem sebe názory typu "on má jenom učňák", nebo teba "ten zedník to napíše tak s 10 hrubkama".

Na základce nám taky tloukli do hlav, "uč se, jinak,půjdeš na učňák".

Jsem ještě z generace, u které se podprahově vybudoval dojem, že mít SOU je něco míň. Bohužel, spousta vyučenců jej svým neomaleným chováním a zálibou v alkoholu často potvrzuje.
Smajlík  Tazatel0007 Muž35 Kategorie
12.01.2021 14:50:48
Promiň, že nereaguju hned k hlavnímu tématu, ale tesilky, to myslíš vážně? Zamrznul jsi v čase, ne? A myslím, že volba tesilky vs džíny je jasná. Chápu, že to asi myslíš přeneseně, ale tesilky nejsou ten vhodný symbol :)

Jinak mně stačí právě ten průměr, obyčejnost, mám v sobě málo soutěživosti, nejsem ambiciózní. (VŠ titul tedy mám, ale spíš kvůli rodičům, prostě se automaticky předpokládalo, že s bráchou půjdeme na vysokou, stejně jako naši).
Ale nemám potřebu v něčem vynikat. Jsem v pásmu průměru, střední třídy spokojená, nic mi nechybí. Ať už jde o plat, vzhled, nadání...
Setrvávat v průměru je pohodlné a taky jsem ráda, že se díky svému nastavení neužírám závistí k úspěšným.

Mám ovšem na mysli skutečný průměr, střed, obyčejnost. Mít v nějakém ohledu výrazný nedostatek, to by mě štvalo a zároveň asi i motivovalo.
Tento dovětek sem píšu proto, že v hyperkorektní mluvě se pod termínem průměr rozumí spíš to spodní pásmo.
Viděla jsem označení "velmi průměrný žák" pro studenta, co téměř propadal, holku "velmi průměrného vzhledu" šerednou jak noc. Proti tomuto cítím potřebu se vymezit.
 Teta Dana
12.01.2021 14:46:12
No vzhledem k tomu, že se odpovědi nedočkám, rád bych řekl toto:
V mém okolí jsou naopak lidé manuálně pracující uznávaní. A u některých profesí by se to dalo nazvat až uctíváním. Mám na mysli třeba instalatéry, řezníky, truhláře, elektrikáře a především automechaniky.
 leafroller Muž19 Kategorie
12.01.2021 14:42:29
Jo, asi jsou takoví lidé, kteří si představují, že mít vystudovanou vysokou školu znamená mít nějakou větší hodnotu. Ale nevzpomínám si, kdy jsem vlastně někoho takového viděl naživo. To jenom tady na zpovednici...
Smajlík  bilej tygr Muž70 Kategorie
12.01.2021 13:50:06
A na to jsi přišel zase jak? Třeba na to že je u nás majorita vysokoškolsky vzdělaná? Nebo jak hledí na manuální práci? Máš nějaký průzkum nebo to taháš ze svých představ?
 leafroller Muž19 Kategorie
12.01.2021 13:48:04
Víla z paneláku

Hodnotné zamyšlení.
Smajlík  Tazatel0007 Muž35 Kategorie
12.01.2021 13:43:31
leafroller

Tady jde o to, že majoritní společnost s maturitou a VŠ na to takhle může nahlížet. Dost se obávám, že většinou právem.

Van Generator

Ne, špatně to rozhodně není, člověk si musí být vědom nějaké své vlastní hodnoty, pokud ovšem nějakou má. Pokud by si snad honil ego nějaký Franta v teplácích, přišlo by mi to nepatřičné až komické. Každý musí vědět, kde je jeho místo.
Smajlík  Tazatel0007 Muž35 Kategorie
12.01.2021 13:20:34
Nejsou jakési vyšší ambice jen produktem vlastního ega? I kdyby, je to špatně?
 Van Generator Muž30 Kategorie
12.01.2021 13:17:33
A popravdě, vlastně mi vůbec nevadí mít na sobě modráky když pomáhám dědovi stahovat kance nebo na zahradě, zato do tesilek se teda rozhodně nehrnu. Takže... Chybný předpoklad?
Smajlík  Víla z paneláku Žena32 Kategorie
12.01.2021 13:16:03
Já toužím po obyčejnosti a nejradši mám bavlněné šaty. Myslím, že obyčejnost a jednoduchost jsou ideály, které nám pomáhají nebo možná umožňují žít život naplno a takový, jaký je. Být opravdu sami sebou, dělat věci proto, že já chci, s puncem ryzosti, ne pro to uznání... Tak to vidím já. Ta obyčejnost mi umožňuje být sama sebou. Byť ji možná neprožívám v její dokonalosti a spíš se k ní blížím jako k nedostižnému ideálu :)
 Víla z paneláku Žena32 Kategorie
12.01.2021 13:14:50
Obyčejnost = makat rukama? To je tvůj pohled na svět?
Smajlík  leafroller Muž19 Kategorie



Přidání rozhřešení Starší zpověďNovější zpověďHlavní stránka
TVÁ PŘEZDÍVKA:

OPIŠ BEZPEČNOSTNÍ KOD:
Captcha

Tento inzerat koupíte on-line od 100 Kč.
Přidej inzerát on-line od 100 Kč
TEXT ROZHŘEŠENÍ:

PŘILOŽ SMAILÍKA:
Smail Palec nahoru Smail Hrozící Smail Drží palec Smail Není to důležité Smail Dostaneš do huby Smail Smutný Smail Cože?? Smail Safra Smail Pusinka
jupííí tak bacha držím palec to je fuk tumáááš ach jo no nééé ?! safra mmmuc
(žádný )


Nejlepší chorálová skupina světa... GREGORIAN 2020 ...20th ANNIVERSARY WORLD TOUR.

REKLAMA
Copyright 2003 www.zpovednice.cz + www.spovednica.sk